ΥΛΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ

ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΚΟΝΙΔΙΑ ΣΤΗ ΔΕΞΙΑ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΟΔΗΓΟΥΝ ΕΙΤΕ ΣΕ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΙΤΕ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΜΗ ΜΟΡΦΗ.

Fyllo kai Ftero_cover_small

Το «Φύλλο και Φτερό» είναι ένα εκπαιδευτικό υλικό γραμμένο για τους μικρούς μαθητές των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου. Περιλαμβάνει μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων που μπορούν να αξιοποιηθούν επιλεκτικά από το δάσκαλο. Είναι δομημένο σε Φύλλα Εργασίας γεμάτα σχήματα και εικόνες που βοηθάνε τα πρωτάκια και τα δευτεράκια να ερευνήσουν γνωστικά, να καλλιεργήσουν την παρατηρητικότητά τους και να προβληματιστούν για δυο αγαπημένους φίλους της καθημερινότητάς τους, τα φυτά και τα πουλιά.

Το συγκεκριμένο βιβλίο πετάει ελεύθερα στο Διαδίκτυο από τον Φεβρουάριο του 2015.

Κατεβάστε το βιβλίο σε μορφή .pdf (μέγεθος αρχείου: 13 ΜB)

ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΧΕΤΙΚΟΥ ΜΕ ΚΗΠΟ

Από την ΠΕΕΚΠΕ Πελοποννήσου

Τα “γιατί” και τα “πώς” του σχεδιασμού ενός προγράμματος ΠΕ με θέμα το σχολικό κήπο

Εργαστήριο στο τριήμερο σεμινάριο του ΚΠΕ Δραπετσώνας “Σχολικός κήπος: Γιατί και πώς;” που υλοποιήθηκε στις 29 Νοεμβρίου – 01 Δεκεμβρίου 2013

“Σχολικοί- Αστικοί κήποι: Γιατί και πώς;”- Ηλεκτρονικός συλλογικός τόμος

Κυκλοφόρησε ο ηλεκτρονικός συλλογικός τόμος του ΚΠΕ Δραπετσώνας με τίτλο “Σχολικοί- Αστικοί κήποι: Γιατί και πώς;”. Πρόκειται για τη συγκέντρωση όλου του υλικού (εισηγήσεις και παιδαγωγικές – εργαστηριακές εφαρμογές) των δύο τριήμερων σεμιναρίων που διοργάνωσε το ΚΠΕ Δραπετσώνας κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά.

“Οικιακή Κομποστοποίηση”- Ηλεκτρονικό έντυπο

Το νέο ηλεκτρονικό έντυπο του ΚΠΕ Δραπετσώνας για την “Οικιακή Κομποστοποίηση” περιέχει όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζει ένας εκπαιδευτικός για να σχεδιάσει και να προσεγγίσει θεωρητικά και πρακτικά ένα σχολικό πρόγραμμα για την κομποστοποίηση.

«ΤΑ ΦΥΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΜΑΣ ΖΩΗ»- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕ

Το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΤΑ ΦΥΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΜΑΣ ΖΩΗ» υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2002-2003 στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Μεγάρων από τις Τάξεις Α΄ & Γ΄με Συντονιστή τον Χρήστο Γκαμπένη και Υπεύθυνες Δασκάλες την Αλεξάνδρα Τσίγκου, την Αγγελική Νούσια και την Δημητρία Πετρίδου.

ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΦΥΤΑ ΚΑΙ ΒΟΤΑΝΑ- Πρόγραμμα ΠΕ

Το Πρόγραμμα ΠΕ “Αρωματικά φυτά και βότανα” υλοποιήθηκε από το Νοέμβριο 2004 έως το Μαϊο 2005 από τους 13 μαθητές της ΣΤ1 Τάξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Χαϊδαρίου με ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ την κα Παρίση-Ατματζίδη Ελένη.

ΚΡΥΨΟΥ ΚΡΥΨΟΥ ΘΑ ΣΕ ΒΡΩ, ΘΑ ΦΥΤΡΩΣΕΙΣ ΘΑ ΣΕ ΔΩ

Το Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: «Κρύψου, κρύψου θα σε βρω, θα φυτρώσεις θα σε δω» υλοποιήθηκε το Σχολικό Έτος: 2007-2008 από το 11ο Νηπιαγωγείο Ασπροπύργου με Υπεύθυνη Νηπιαγωγό τη Γεωργακοπούλου Ευαγγελία.

Η ΧΛΩΡΙΔΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ – ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Υλοποιήθηκε στο 17Ο Δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω από την Ε2 Τάξη με ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ τον Λαμπρινό Ιγνάτιο.

ΚΟΛΛΑΖ ΚΑΙ ΤΥΠΩΜΑΤΑ ΜΕ ΦΥΛΛΑ ΚΑΙ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ

ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Π.Ε. ΜΕ ΘΕΜΑ: “ΤΟ ΣΠΟΡΑΚΙ ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ – ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΠΟΙΚΙΛΙΕΣ”

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε το Σχολικό έτος 2004 – 2005 στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ από τις Τάξεις Α’ και Β’  με Υπεύθυνες δασκάλες την κ. Γίδα Σοφία και την κ. Ηλιάδου Ζαφειρία.

Κατασκευή μικρού ψυχρού σπορείου

Όταν θέλουμε να καλλιεργήσουμε  θερμής περιόδου λαχανικά,  όπως τομάτα, πιπεριά, μελιτζάνα, θα πρέπει να τα σπείρουμε 6-8 εβδομάδες νωρίτερα σε χώρο προφυλαγμένο και πιο ζεστό από το εξωτερικό  περιβάλλον. Στην περίπτωση αυτή κατασκευάζουμε ένα μικρό ψυχρό σπορείο.

Κατασκευές και υποδομές σε λαχανόκηπο

Στο κείμενο που ακολουθεί θα δούμε ποιές κατασκευές μπορούμε να φτιάξουμε και ποιές υποδομές θα μας φανούν χρήσιμες στην πορεία δημιουργίας του λαχανόκηπου των ονείρων μας.

Φαγώσιμος κήπος-ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ

από την WWF

Αν θέλουμε να μειώσουμε το οικολογικό αποτύπωμα του σχολείου σε σχέση με το φαγητό, μια καλή ιδέα είναι να φτιάξουμε το δικό σας φαγώσιμο κήπο.

Ο δεκάλογος του ερασιτέχνη καλλιεργητή λαχανικών

Εάν ανήκετε στην κατηγορία των ανθρώπων που αποφάσισαν να καλλιεργήσουν τα δικά τους λαχανικά δεν έχετε παρά να ακολουθήσετε κάποιους απλούς κανόνες. Η αποστολή σας δεν είναι εύκολη αλλά σίγουρα ούτε και ακατόρθωτη.

Έξι τρόποι για να φτιάξετε έναν περιβαλλοντικό φιλικό κήπο

Είτε ασχολείστε με τον κήπο σας για να εξοικονομήσετε χρήματα, είτε για να συμβάλλετε στην προστασία του πλανήτη, είτε για να καλλιεργήσετε υγιεινές τροφές είτε για ψυχαγωγία μπορείτε με απλούς τρόπους να δημιουργήσετε πολύ γρήγορα ένα περιβαλλοντικά φιλικό κήπο.

Η τριπλή λειτουργία του σχολικού κήπου

Σε παιδαγωγικό επίπεδο ο κυριότερος λόγος της δημιουργίας των σχολικών κήπων είναι η βιωματική διδασκαλία, γιατί αυτή ενθαρρύνει το μαθητή να συμμετάσχει ενεργά στη διαδικασία της μάθησης, τον προτρέπει να ερευνά, να ανακαλύπτει, να ενεργοποιεί τη φαντασία του και τη δημιουργικότητα του και του προτείνει την αναζήτηση ή τη δημιουργία νοήματος αντί της απομνημόνευσης πληροφοριών.

Υλικό για τους κήπους της ΠΕΕΚΠΕ ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΣΟΥ

Περιβαλλοντική δράση της ΠΕΕΚΠΕ Πελοπονήσσου σε συνεργασία με την ομάδα “ΑΝΩΝΥΜΟΙ ΣΠΟΡΟΦΥΛΑΚΕΣ”, το αγρόκτημα φυσικής καλλιέργειας ΦΟΙΦΑ, το RE-THINK PROJECT, το Δήμο Καλαμάτας, κι άλλους Δήμους της Πελοπονήσσου, με την επιστημονική καθοδήγηση του Ελληνικού Οργανισμού “ΔΗΜΗΤΡΑ”.

Εκπαιδευτικό παιχνίδι Design a garden – Geffrye UK

Successful School Gardens

The Value of School Gardens

School gardens are a wonderful way to use the schoolyard as a classroom, reconnect students with the natural world and the true source of their food, and teach them valuable gardening and agriculture concepts and skills that integrate with several subjects, such as math, science, art, health and physical education, and social studies, as well as several educational goals, including personal and social responsibility.

Ο Νόμος του Σπόρου, Navdanya- Vandana Shiva (για ελεύθερο κατέβασμα)

Το βιβλίο “Ο Νόμος του Σπόρου” είναι μια έκδοση από το Ερευνητικό Ίδρυμα για την Τεχνολογία την Επιστήμη και την Οικολογία Navdanya,της γνωστής Ινδής ακτιβίστριας για την ελευθερία των σπόρων και την επισιτιστική ασφάλεια, Δρ. Vandana Shiva.

“Δημιουργώντας τον Σχολικό μας Κήπο”, Εισηγήσεις σεμιναρίου

Ο άνθρωπος που φύτευε δέντρα

Ένα animation ύμνος στην αρμονική συμβίωση ανθρώπου και φύσης.

Η αλληγορική ιστορία του Γάλλου συγγραφέα Jean Giono βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα γράφτηκε το 1953 και μεταφέρθηκε στην οθόνη το 1987 από το Ράδιο Καναδά…

“Το σποράκι πηγή ζωής- Σποράκι εδώ σποράκι εκεί, χτίζεται μια νέα ζωή”, Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης από το 2ο Νηπιαγωγείο Αιγινίου

“Εγχειρίδιο για τη συλλογή και τη διατήρηση των παραδοσιακών ποικιλιών” του Πελίτι

Φτιάξτε θερμοκήπιο – σπορείο

Ώρα να κατασκευάσουμε σπορείο

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s